Waarom een adviesraad in een bedrijf?

KMO’s worden vaak geleid door de eigenaar-ondernemer die zelf meewerkt. Dikwijls zijn het familiebedrijven met een problematiek inzake opvolging. De sterke concurrentie zorgt ervoor dat de winstmarges dalen. Vele KMO’s hebben bijgevolg nood aan een sterke groei en dus aan een sterke adviesraad.

Waarbij kan de Abeka-Adviesraad uw KMO helpen en een belangrijke toegevoegde waarde bieden?

Gegroeid uit het beroep van cijferexpert als boekhouder-fiscalist met in het vaandel een sterk adviserende functie, helpt Abeka al langer mee om de toekomst van een onderneming te waarborgen. Hierdoor komt Abeka regelmatig in contact met zeer ervaren experten in vele domeinen. In de Abeka-Adviesraad bundelen we al deze krachten om u te helpen bij:

  • De professionele opstart van uw KMO ter optimalisatie van de financiële gezondheid.
  • Begeleiding in de zoektocht naar groei met strategisch advies.
  • Ondersteuning bij opvolging binnen een familiebedrijf of bij de verkoop van het bedrijf.
  • Uitwerken van een successieregeling.
  • Opzetten van marketing & communicatiestrategie, sociale media en ICT.

Bedrijven die in de toekomst het verschil zullen maken, durven zich op elk moment te heroriënteren en stellen zich steeds kritische vragen.

"De Abeka-Adviesraad is een essentiële stap in de richting van een professionalisering van uw onderneming"

"Doen we de juiste dingen & de dingen juist?"

“Maar er zijn toch al veel consulenten”, denkt u?

KMO’s worden bestookt met een overaanbod van oplossingen voor elk denkbaar probleem. In deze tijden van gestaag versnellende verandering wendt een ondernemer zich dikwijls tot diegene die hij impliciet het meest vertrouwt: de financiële raadgever, de boekhouder. De Abeka-Adviesraad doet als financiële raadgever beroep op een selecte groep van ervaren specialisten om vanuit een onafhankelijke positie raad te geven. Hierin zit het verschil.

Er is nood aan een architect binnen een KMO

Als je een huis bouwt of verbouwingswerken uitvoert, dan stap je naar een architect. Als iemand een onderneming opricht, doet groeien, uitbouwt, dan ontbreekt meestal dit bindmiddel: een “Enterprise Architect”. Zoals het samenspel tussen bouwondernemers, loodgieters, schrijn- werkers, elektriciens, bezetters wordt geregisseerd door uw architect, zo neemt Abeka met zijn adviesraad deze coördinerende rol op van strategische denker, financiële raadgever, marketeer, ICT-er, HR verantwoordelijke voor uw KMO. Dit uiteraard steeds samen met en in ondersteuning van u als ondernemer.

Abeka-Adviesraad als versterking

Onze Abeka-Adviesraad staat ondernemers bij die willen veranderen, groeien, een onderneming kopen of verkopen, succesvol in hun opvolging voorzien, een successieregeling willen uitwerken. We ondersteunen u in elk van deze bouwstenen. Het meest relevante advies is echter nutteloos als het slechts “dode letter” blijft. Daarom zet de Abeka-Adviesraad adviezen daadwerkelijk om in praktisch uitvoerbare plannen. De Abeka-Adviesraad is dus hierbij het “cement”.

Waarom stralen uw medewerkers niet dezelfde passie uit naar klanten toe zoals u?

Bij tegenvallende cijfers maken ondernemers soms de foute reflex om enkel de druk te verhogen op de resultaten door meer te controleren, bonussen te verhogen en kosten te schrappen. Dit zijn reflexen die allemaal op korte termijn resultaat leveren… maar helemaal niets structureel zullen veranderen. De Abeka-Adviesraad helpt u om de vele puzzelstukjes in elkaar te passen: de juiste leiderschapsstijl, de juiste beloningsstructuur, een duidelijke visie, missie en waarden, ontwikkelingsmogelijkheden,… Zodat uw medewerkers echte “mede-merkers” worden.

De Abeka-Adviesraad als klankbord?

Na een intakegesprek maken we een analyse. Er wordt een voorzitter benoemd die het “cement” is tussen de bedrijfsleider(s) en de experten in de Adviesraad. De voorzitter zorgt ervoor dat de bedrijfsleider zijn “huiswerk” maakt, dat de juiste experten gevonden worden, dat de vergaderingen voorbereid worden en tijdig plaatsvinden. Hij stelt ook het verslag van de vergadering samen.

"Maak van uw medewerkers mede-merkers"

Meer weten over de Abeka-Adviesraad?

Contacteer ons op T +32 (0)3 366 59 50 of laat uw gegevens hier achter:

    *

    *

    *

    *

    *

    Uw bericht

    Typ deze code over voor de veiligheid

    captcha

    Ik wil graag op de hoogte blijven via de Abeka-nieuwsbrief

    Starterscheque

    abeca_chequeAbeka hecht veel belang aan duurzaam ondernemen. Daarom beloont Abeka elke starter die beslist om een professioneel begeleide opstart te maken. Lees wat u van ons cadeau krijgt.