1

Het gaat niet goed met de fysieke winkels detailhandel …

Vele winkels of winkelketens verkopen al jaren op elkaar systematisch minder. De totale omzet van deze winkels loopt terug, verliescijfers stapelen zich op.

De sterkste terugloop tekenen de fysieke winkels op. Velen beweren dat het de internetverkoop is die tot deze omzetdaling leidt.

Maar moeten deze winkels zich concentreren op de internetverkoop? Als dit kan, twijfel dan niet, maar evident is dat zeker niet. De marges dalen, en toch moeten deze fysieke winkels investeren in nieuwe onlinetechnologie, nieuwe kennis verwerven en inzetten op beleving.

Maar laat mij vooreerst beginnen bij het begin, dienstverlening, marketing, opleiding personeel…..
Hoe vaak is men niet ontgoocheld als men als klant een winkel buiten wandelt?

Succes boeken met je winkel begint al met een aantal vaardigheden tot u en uw personeel te nemen. Dat is echt niet zo ingewikkeld als men soms denkt. En dat hoeft ook niet direct een enorm budget te kosten.
Elke week kijk ik zelf weer uit naar een nieuwsbrief, Kooplust genaamd. En deze nieuwsbrief wil ik u niet onthouden.

In 2012 richtte Marian Bekkers, Kooplust op.
Dit omdat zij gelooft dat er nog volop kansen liggen voor stenen winkels.
Via workshops en individueel advies geeft zij winkels super praktische tips hoe een winkel meer klanten kan aantrekken en hoe men meer aan klanten kan verkopen.

En eerlijk gezegd, vele van haar tips zijn niet alleen voor de detailhandel bestemd. Vele van haar tips kan je best ook gebruiken in de dienstverlenende sector.

Deze week geeft ze in haar nieuwsbrief 78 marketingtips voor de winkel.

Je leest deze 78 tips hier.

In vorige nieuwsbrieven behandelde Marian onder andere:

  • 7 dingen die je nooit tegen een klant mag zeggen
  • Klanten aantrekken via Facebook
  • 5 veelgemaakte etalagefouten
  • 7 manieren om de alwetende klant te verleiden.

Zo zie je maar, tips hoeven geen geld te kosten.

En tot slot, dit is geen reclame, maar als je toch meer wilt weten, tik dan op Google “ kooplust “ in….

 

(Auteur: Georges Bauwens, erkend boekhouder-fiscalist BIBF 301 85 790)